Μεγάλος Περίπατος: Τι έχει αλλάξει σε Πανεπιστημίου και Σύνταγμα – Οι εναλλακτικές διαδρομές
Απο newsattica
Spread the love

«Ου μπλέξεις» για τα ΙΧ στο Σύνταγμα – Το επόμενο στάδιο του έργου – Δείτε τις αλλαγές στα ΜΜΜ και τα ταξί

Οι εργασίες για τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος βαίνουν προς ολοκλήρωση με εντατικούς ρυθμούς. 

Παραίνεση και προειδοποίηση προς αποφυγήν του παθήματος με τα έργα στην Πανεπιστημίου: Οι οδηγοί που είχαν στο πρόγραμμά τους να διασχίσουν την πλατεία Συντάγματος, ας επιλέξουν κάποιαν άλλη διαδρομή. Οι διαθέσιμες λωρίδες για την κίνηση των οχημάτων είναι πλέον μόνο τρεις. Και παρόλον ότι ανέκαθεν ο δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο στένευε ούτως ή άλλως για διάφορους λόγους, από σήμερα Δευτέρα και εις το εξής, η διέλευση στο κομμάτι ανάμεσα στην Καραγιώργη Σερβίας και την Μητροπόλεως γίνεται ακόμη πιο δύσκολη.

mesa_megalos_peripatos

Δεν θα ήταν δείγμα σωφροσύνης να μποτιλιαριστεί κάποιος, ενώ γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θα μπορούσε να αποφύγει την ενδεχόμενη ταλαιπωρίαεπιλέγοντας κάποιο εναλλακτικό δρομολόγιο. Αν αποδειχθεί ότι ορθώς οι συγκοινωνιολόγοι προβλέπουν ότι η κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας θα αυτορρυθμιστεί σχετικά σύντομα, καλό θα ήταν αυτή η διαδικασία να επιταχυνθεί. 

Ακόμη και εάν κάποιος διαφωνεί με το σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου ή με τις επιμέρους παρεμβάσεις, στην Πανεπιστημίου, το Σύνταγμα ή αλλού, δεν συνιστά μέσο διαμαρτυρίας το να επιβαρύνει την ψυχική του υγεία με τον ηθελημένο εγκλωβισμό του στην αναμορφωμένη κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος. Αντιθέτως, εάν η προσαρμογή συντελεστεί πιο γρήγορα, οι όποιες ενστάσεις θα μορφοποιηθούν και θα φτάσουν στον Δήμαρχο Αθηναίων το ταχύτερο δυνατόν. 

suntagma__2
suntagma_

Επί του παρόντος, η παρέμβαση στο Σύνταγμα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Ο επιπλέον χώρος για τους πεζούς έχει σηματοδοτηθεί με μια φαρδιά κόκκινη λωρίδα, ενώ έχουν μετακινηθεί και οι στάσεις για λεωφορεία και τρόλεϊ. Η Δημοτική Αστυνομία και η Τροχαία βρίσκονται σε ετοιμότητα, στο τέρμα της οδού Σταδίου και εμπρός από το Public -αν και θα βοηθούσε αρκετά τους, όσους ανύποπτους, οδηγούς ανεβαίνουν από Ομόνοια να υπήρχαν προειδοποιητικές πινακίδες για τα έργα στο Σύνταγμα.

Σε κάθε περίπτωση, η αλλαγή στις καθημερινές συνήθειες των Αθηναίων δεν είναι τρομερά επώδυνη στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος. Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν θα λειτουργήσουν οι αντιδρομήσεις στο τμήμα της Καραγιώργη Σερβίας, από την πλατεία έως την οδό Βουλής, αλλά και στο τέρμα της Κολοκοτρώνη. Σε λίγες ημέρες και προτού ο Μεγάλος Περίπατος κάνει το επόμενο βήμα προς την ολοκλήρωσή

megalos_peripatos_athina

του με τις παρεμβάσεις εντός του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, θα δημιουργηθεί πιάτσα ταξί στην, «ανάποδη» πλέον, Καρ. Σερβίας. Τα ταξί θα παρατάσσονται από τη Βουλής έως το Σύνταγμα, σε διάταξη «Γ». 

Προϋπόθεση για να λειτουργήσει η νέα αυτή -και νόμιμη πλέον- πιάτσα των ταξί, αποτελεί η αντιδρόμηση του τελευταίου τμήματος της Κολοκοτρώνη. Δηλαδή σε περίπου 10 ημέρες από σήμερα, θα επιτρέπεται η δεξιά στροφή από τη Σταδίου, μετά από την Παλιά Βουλή, προς την οδό Βουλής μέσω Κολοκοτρώνη. Τα σχετικά σήματα έχουν ήδη τοποθετηθεί, αν και παραμένουν καλυμμένα ώστε να μην προκαλέσουν σύγχυση στους οδηγούς. 

Απορίες όπως το τι προβλέπεται να κάνουν όσοι ανεβαίνουν την Κολοκοτρώνη με κατεύθυνση το Κολωνάκι μέσω οδού Αμερικής εφόσον δεν θα μπορούν να συνεχίσουν ως τη Σταδίου, θα απαντηθούν προσεχώς. Ας ελπίσουμε ότι ο Δήμος θα φροντίσει να ενημερώσει εγκαίρως τους οδηγούς που κινούνται στο κέντρο ότι το νέο τέρμα της Κολοκοτρώνη, με την υποχρεωτική στροφή δεξιά στη Βουλής, οδηγεί ξανά προς τα ενδότερα του ιστορικού/εμπορικού κέντρου. 

Εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης για όλους

Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση τωνοδηγών:

Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη

– Μέσω Ακαδημίας
– Μέσω Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης
– Μέσω Λ. Αλεξάνδρας

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα που τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός τους δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και για το λόγο αυτό προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.

Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:

– Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο Μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.
– Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.
– Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 2:00-4:00 το απόγευμα.

Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ. Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της Πλατείας Συντάγματος). Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί.

Στην πλατεία Συντάγματος, οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται και από τα ταξί που βρίσκονται στον χώρο αναμονής επί της οδού Όθωνος, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής επί της Λ. Αμαλίας (από την οδό Όθωνος έως την οδό Φιλελλήνων) με νότια κατεύθυνση.

Πηγή: protothema.gr