Όσκαρ 2020: Οι νικητές, οι χαμένοι και η μεγάλη ανατροπή (φωτογραφίες)
Απο newsattica
Spread the love

Το χρονικό της τελετής απονομής, από τις αντιδράσεις των νικητών μέχρι τις ζωντανές εμφανίσεις και το κόκκινο χαλί

 Μια σημαντική νέα σελίδα στην ιστορία των Όσκαρ γράφτηκε στην φετινή τελετή απονομής που ολοκληρώθηκε πριν από λίγη ώρα στο Λος Άντζελες. Τα συγκλονιστικά «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν–χο από τη Νότιο Κορέα έγινε το πρώτο ξενόγλωσσο φιλμ που απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας πετυχαίνοντας την μεγάλη ανατροπή και κατατροπώνοντας το «1917» και τον Σαμ Μέντες, από τον οποίο έκλεψε και το Βραβείο Σκηνοθεσίας, και στρέφοντας τα φώτα μακριά από πολυδιαφημισμένες παραγωγές όπως ο «Joker» και το «Κάποτε στο Χόλιγουντ».

Χρειάστηκε να περάσουν τρεις ολόκληρες ώρες παρακολουθώντας μια καλά δομημένη τελετή απονομής, χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις στο πρώτο μισό της, που βασίστηκε κυρίως στη δύναμη της μουσικής, μέχρι να αρχίσει να διαφαίνεται η μεγάλη έκπληξη η οποία αποκαλύφθηκε, σε όλο της το μεγαλείο, στα τελευταία δευτερόλεπτα της βραδιάς. Η πρώτη ανατροπή ήρθε με την απρόσμενη νίκη του Μπονγκ Τζουν – Χο στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας για να ακολουθήσει ο ολοκληρωτικός θρίαμβος με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για τον οποίο ο Κορεάτης σκηνοθέτης, όπως μας είχε εξομολογηθεί λίγο νωρίτερα, θα πίνει όλο το βράδυ!

Στις υπόλοιπες κατηγορίες, ωστόσο, οι νικητές ήταν λίγο πολύ αναμενόμενοι καθώς ταυτίστηκαν, απολύτως, με τα προγνωστικά. Χοακίν Φίνιξ και Ρενέ Ζελβέγκερ κέρδισαν στις κατηγορίες Α’ Ανδρικού και Α’ Γυναικείου Ρόλου με τον Μπραντ Πιτ και την Λώρα Ντερν να επικρατούν στον Β’ Ανδρικό και Γυναικείο Ρόλο αντίστοιχα.

Η λαμπερή βραδιά, η οποία για δεύτερη συνεχή χρονιά φέτος δεν είχε παρουσιαστή, ξεκίνησε με ένα εντυπωσιακό μουσικο – χορευτικό δρώμενο της Ζανέλ Μονέ που είχε κέφι, χιούμορ, ζωντάνια και επικεντρωνόταν στους βασικούς χαρακτήρες των υποψήφιων ταινιών. Η ίδια κατέβηκε από τη σκηνή, πλησίασε τους λαμπερούς σταρ και ζέστανε την ατμόσφαιρα. Ομολογουμένως πολύ καλύτερη έναρξη από μια προετοιμασμένη, αμήχανη και αγχωμένη ομιλία κάποιου παρουσιαστή.

Ο…χορός των φετινών απονομών ξεκίνησε με έναν από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της βραδιάς, τον Μπραντ Πιτ, ο οποίος, όπως αναμενόταν, κέρδισε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο «Κάποτε στο Χόλιγουντ». Χαμογελαστός αλλά εμφανώς συγκινημένος ο διάσημος σταρ αφιέρωσε το βραβείο στα παιδιά του λέγοντας με νόημα: «Θα κάνω τα πάντα για σάς. Σάς λατρεύω!» στέλνοντας, με αυτόν τον τρόπο, ένα δημόσιο μήνυμα στην πρώην σύζυγό του Αντζελίνα Τζολί με την οποία έχει έρθει σε σύγκρουση για το θέμα της επικοινωνίας με τα παιδιά τους.

Οι νίκες για τα «Παράσιτα» και τον Μπονγκ Τζουν – χο ξεκίνησαν από το πρώτο μισάωρο της βραδιά με το Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου. Κι αυτό ήταν μόνο η αρχή παρότι ο Κορεάτης σκηνοθέτης πίστευε, όπως δήλωσε, πως είχε τελειώσει και μπορεί να χαλαρώσει από το δεύτερο βραβείο που κέρδισε, αυτό για την Καλύτερη Διεθνή Ταινία. Όταν όμως ανοίχτηκε ο φάκελος με το Όσκαρ Σκηνοθεσίας και έγραφε μέσα το όνομά του έμοιαζε σαν μην μπορούσε να συνειδητοποιήσει αυτό που τού συνέβη ότι δηλαδή έκλεψε το Όσκαρ από τα χέρια τεράστιων σκηνοθετών: «Όταν σπούδαζα μελετούσα τις ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε» παραδέχτηκε συγκινημένος για να συμπληρώσει αμέσως μετά:« Ήθελα να κόψω αυτό το Όσκαρ και να το μοιραστώ με τον Τοντ Φίλιπς και τον Σάμ Μέντες».

Ο Χοακίν Φίνιξ πάλι, εκμεταλλεύτηκε για μία ακόμη φορά την δημοσιότητα που του προσφέρει μια τόσο μεγάλη διοργάνωση για να περάσει τα κοινωνικά – οικολογικά μηνύματά του. Στην μακρά ομιλία του αναφέρθηκε στον ρατσισμό, τα δικαιώματα των ζώων και την καταστροφή του περιβάλλοντος ενώ έδωσε μεγάλη έμφαση στην αξία της δεύτερης ευκαιρίας λέγοντας με νόημα: «Έχω υπάρξει εγωιστής και είμαι ευγνώμων που μού έδωσαν οι άνθρωποι γύρω μου μια δεύτερη ευκαιρία. Ο δρόμος προς την εξιλέωση πρέπει να είναι κοινός». Ολοκλήρωσε δε το λόγο του με έναν στίχο του αδικοχαμένου αδελφού του προκαλώντας έντονη συγκίνηση.

Εξίσου μακρά ήταν και η ομιλία της νικήτριας του Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου Ρενέ Ζελβέγκερ η οποία επικεντρώθηκε στην έννοια των ανθρώπων – προτύπων είτε πρόκειται, όπως είπε χαρακτηριστικά, για τον Μπομπ Ντίλαν είτε για τον Μάρτιν Σκορσέζε είτε για την Τζούντι Γκάρλαντ την οποία ενσάρκωσε με μεγάλη επιτυχία. Αφιέρωσε, μεταξύ άλλων, το Όσκαρ της στους ανθρώπους από ξένες χώρες που έρχονται στις ΗΠΑ για να ζήσουν το Αμερικάνικο Όνειρο!

Οι ζωντανές εμφανίσεις

Από αλλού τήν περιμέναμε την έκπληξη από αλλού μάς ήρθε…Ο ράπερ Έμινεμ εμφανίστηκε στη σκηνή, χωρίς κανείς να το περιμένει, και ξεσήκωσε τα πλήθη με το τραγούδι του «Lose Yourself». Το…κακό παιδί της διεθνούς μουσικής σκηνής, που έχει προκαλέσει αντιδράσεις αρκετές φορές στο παρελθόν με τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις του, φαίνεται πως πήρε «συγχωροχάρτι» από την Ακαδημία των Όσκαρ λόγω…υπερβολικού ταλέντου.

Στην πολυαναμενόμενη εμφάνισή της η Μπίλι Άιλις δεν αποκάλυψε τελικά το τραγούδι της νέας ταινίας του Τζέιμς Μποντ στη σκηνή των Όσκαρ, αντιθέτως αποχαιρέτησε, ερμηνεύοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία το «Yesterday», όλους εκείνους που έφυγαν από τη ζωή τη χρονιά που πέρασε. Ανάμεσά τους οι Κόμπι Μπράιαν, Κερκ Ντάγκλας, Φράνκο Τζεφιρέλι κ.α.

https://twitter.com/ComplexMusic/status/1226698003991482368

Ο αειθαλής Έλτον Τζον, με ντίσκο εμφάνιση, έπαιξε στο πιάνο και τραγούδησε χορευτικό το «I’m Gonna Love Me Again» από την ταινία «Rocketman» και καταχειροκροτήθηκε από το λαμπερό κοινό και τον σύζυγό του Ντέιβιντ Φέρνις που τον παρακολουθούσε από τις πρώτες σειρές. Κι εκείνος όμως, με την σειρά του, τον αποζημίωσε  αφιερώνοντάς του το Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού που απέσπασε. Πολύ καλή όμως ήταν και η εμφάνιση της Σίνθια Ερίβο που ερμήνευσε το τραγούδι «Stand Up» από την ταινία «Harriet».

Όσο για την απουσία γυναικών στις περισσότερες φετινές κατηγορίες, αυτή έγινε προσπάθεια να καλυφθεί με την εμφάνιση μιας γυναίκας – μαέστρου η οποία διήθυνε την ορχήστρα σε ένα μίνι πρόγραμμα με δημοφιλή οσκαρικά μουσικά θέματα.

Το κόκκινο χαλί

Η λάμψη, οι εντυπωσιακές εμφανίσεις και τα φλας πρωταγωνίστησαν, και φέτος, στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ. Τις εντυπώσεις έκλεψαν η Σαρλίζ Θέρον με μια υπέροχη μάξι μαύρη τουαλέτα του οίκου Dior που αναδείκνυε τις τέλειες αναλογίες, η Σκάρλετ Γιόχανσον με το λαμπερό σε μεταλλικούς τόνους στράπλες φόρεμά της, η Ρενέ Ζελβέγκερ η οποία έλαμπε στα λευκά αλλά και η χυμώδης Σάλμα Χάγιεκ. Το πιο δυνατό χειροκρότημα, ωστόσο και τις πιο έντονες εκδηλώσεις θαυμασμού απέσπασαν, κατά την είσοδό τους, ο Μπραντ Πιτ, ακαταμάχητα γοητευτικός μέσα στο κλασικό μαύρο σκόκιν μου, με ξυρισμένο λουκ αυτή τη φορά, αλλά και ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο ο οποίος δεν προλάβαινε να μοιράζει χαμόγελα στους θαυμαστές του.

000_1OV4FQ
Η Ρενέ Ζελβέγκερ ποζάρει με το αγαλματάκι
000_1OV6ON
Η εκθαμβωτική Σκάρλετ Γιόχανσον
000_1OU8UO
Η εντυπωσιακή Σαρλίζ Θερόν
hayek
Η Σάλμα Χάγιεκ στα λευκά


Το Μουσείο Όσκαρ

Διά στόματος Τομ Χανκς μάθαμε ότι το πολυσυζητημένο Μουσείο των Όσκαρ, το οποίο είναι στα σκαριά δεκαετίες τώρα, θα ανοίξει, επιτέλους, τις πύλες του στις 14 Δεκεμβρίου του 2020, στο Λος Άντζελες. «Αυτό που δεν είχε ποτέ αυτή η πόλη είμαι ένα μουσείο αφιερωμένο στις ταινίες. Είμαστε πολύ περήφανοι που φτιάξαμε. Ήταν όλοι εκεί και βοήθησαν: η Μέριλ Στριπ φυσικά και ο Μπραντ Πιτ γυμνός από τη μέση και πάνω» είπε χαριτολογώντας ο πολυβραβευμένος ηθοποιός

Ο κατάλογος των βραβείων

Καλύτερη Ταινία: «Παράσιτα» – Μπονγκ Τζουν Χο

Καλύτερη Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν – Χο

Α΄ Ανδρικός Ρόλος: Χοακίν Φίνιξ – «Joker

Α’ Γυναικείος Ρόλος: Ρενέ Ζελβέγκερ – «Judy»

Β’ Ανδρικός Ρόλος: Μπραντ Πιτ – «Κάποτε στο Χόλιγουντ»

Β΄ Γυναικείος Ρόλος: Λόρα Ντερν – «Ιστορία Γάμου»

Πρωτότυπο Σενάριο: Μπονγκ Τζουν –χο – «Παράσιτα»

Διασκευασμένο Σενάριο: Τάικα Γουαϊτίτι – «Jojo Rabit»

Καλύτερη Διεθνής Ταινία: «Παράσιτα» – Μπονγκ Τζουν – χο

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Toy Story 4»

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους: «Hair Love»

Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους: ««American Factory» Julia Rieichert, Steven Bognar 

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους: «Learning to Skateboard in a Warzone» Carol Dysinger (Αφγανιστάν)

Μικρού Μήκους Ταινία – Live Action: «The Neighbor’s Window»

Τραγούδι: I’m Gonna Love Me Again, «Rocketman» – Έλτον Τζον

Μουσική: «Joker»

Κοστούμια: «Μικρές Κυρίες»

Διεύθυνση Φωτογραφίας: «1917»

Μακιγιάζ / Κομμώσεις: «Bombshell»

Μοντάζ: «Ford v Ferrari»

Μοντάζ Ήχου: «Ford v Ferrari»

Μίξη Ήχου: «1917»

Οπτικά Εφέ: «1917»

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: «Κάποτε στο Χόλιγουντ»

Πηγή: protothema.gr