ΟΙΚΟΝΟΜIΑ

Tον Οκτώβριο οι υπογραφές για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου

Spread the love

Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπογραφούν ταυτόχρονα η διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας για το έργο, η συμφωνία μετόχων μεταξύ των εταιριών που συμμετέχουν σε αυτό και η συμφωνία για τη χρηματοδότησή του με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

Το τελικό πακέτο συμφωνιών για την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου (IGB) θα υπογραφεί κατά την επίσκεψη του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη στη Σόφια, που προγραμματίζεται για τις 10 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπογραφούν ταυτόχρονα η διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας για το έργο, η συμφωνία μετόχων μεταξύ των εταιριών που συμμετέχουν σε αυτό και η συμφωνία για τη χρηματοδότησή του με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στην Stara Zagora της Βουλγαρίας. Θα διασυνδέεται με τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2020, με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου (ΕΣΦΑ) και μελλοντικά με τον πλωτό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι θα παρέχει στη Βουλγαρία αρχικά και στην ευρύτερη περιοχή στη συνέχεια, πρόσβαση σε αέριο από την Κασπία αλλά και σε Υγροποιημένο Αέριο. Για τους λόγους αυτούς θεωρείται έργο υψηλής γεωπολιτικής σημασίας και κλειδί για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου.

Ο προϋπολογισμός του αγωγού είναι 240 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων θα προέλθει από Κοινοτικά κονδύλια. Την μελέτη, κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB. Μέτοχοι της ICGB AD είναι η Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική Εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON. Η αρχική μεταφορική ικανότητα θα είναι 3 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο με δυνατότητα επαύξησης στα 5 δισ. Η ΔΕΠΑ έχει ήδη αναθέσει την προμήθεια των σωλήνων και την εργολαβία κατασκευής

Το πράσινο φως για την υπογραφή των συμφωνιών άναψε μετά από διαβουλεύσεις με τη βουλγαρική πλευρά που είχαν ο κ. Χατζηδάκης και η διοίκηση της ΔΕΠΑ στο περιθώριο της ΔΕΘ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη διακρατική συμφωνία για τον ελληνοβολγαρικό αγωγό υπεγράφη 10 χρόνια πριν, το 2009, όταν ο κ. Χατζηδάκης ήταν και πάλι υπουργός Ενέργειας. Εκτιμάται ότι ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021.

Πηγή: protothema.gr

newsattica

Πρόσφατες Κοινοποιήσεις

Αποκαλυπτήρια της προτομής του πατριάρχη του ελληνικού κινηματογράφου Φιλοποίμενα Φίνου

Τα αποκαλυπτήρια της προτομής του πατριάρχη του ελληνικού κινηματογράφου, του κορυφαίου Έλληνα κινηματογραφικού παραγωγού και…

7 ημέρες πριν

Υπουργείο Ναυτιλίας: Η απάντηση στον Στέφανο Κασσελάκη για τη διασύνδεση των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα

Με αφορμή χθεσινές δηλώσεις του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Στέφανου Κασσελάκη, αναφορικά με φερόμενη προβληματική…

7 ημέρες πριν

Μητσοτάκης σε Ιερώνυμο: «Η συνεργασία μας με την εκκλησία ήταν είναι και παραμένει εξαιρετικά στενή»

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ.…

7 ημέρες πριν

Επεμβάσεις στερέωσης στο «Μικρό Ανάκτορο» της Κνωσού

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι επεμβάσεις στερέωσης στο «Κλιμακοστάσιο» και στη «Δεξαμενή Καθαρμών» του συγκροτήματος του…

1 εβδομάδα πριν

Υπουργείο Παιδείας: Βραβεύτηκαν εκπαιδευτικοί που έσωσαν τη ζωή των μαθητών τους

Τρεις εκπαιδευτικοί που με ψυχραιμία και αυταπάρνηση διαχειρίστηκαν ακραίες καταστάσεις και κατάφεραν να σώσουν τη…

1 εβδομάδα πριν

Δολοφονία Λυγγερίδη: Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για τις συλλήψεις

Από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής ολοκληρώθηκε η έρευνα…

1 εβδομάδα πριν