Πανελλαδικές 2020: «Πρεμιέρα» σήμερα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ
Απο newsattica
Spread the love

Στο μάθημα των Νέων Ελληνικών εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ

Ξεκινούν σήμερα οι Πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, οι οποίοι εξετάζονται στο μάθημα των Νέων Ελληνικών

Χθες, στην πρεμιέρα, έλαβαν μέρος οι περισσότεροι υποψήφοι, οι τελειόφοιτοι των Γενικών Λυκείων, δηλαδή περίπου 82.000 μαθητές. Τα μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό ήταν εμφανή παντού, με αντισηπτικά σε κάθε αίθουσα, λιγότερους υποψηφίους ανά τάξη, αλλά και μάσκες για τους επιτηρητές. Τα θέματα κρίθηκαν από τους περισσότερους κατανοητά, αλλά με δυσκολίες.

Ο κ. Μητσοτάκης, κατά την έναρξη των Πανελλαδικών, ευχήθηκε καλή δύναμη στους μαθητές μέσα από ανάρτησή του στο Twitter. «Τα παιδιά μας νίκησαν, φέτος, τις πρωτόγνωρες δυσκολίες μιας διαφορετικής χρονιάς. Τα συγχαρητήρια, λοιπόν, τους αξίζουν πριν ακόμη βαθμολογηθούν. Νικητές θα βγουν και στη μάχη των εξετάσεων που ξεκινά σήμερα. Έτσι κι αλλιώς, η ζωή τους ανήκει. Καλή δύναμη σε όλες και όλους!» ήταν το μήνυμα του πρωθυπουργού. 

Από την πλευρά της, η Νίκη Κεραμέως ανέφερε: «Τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στο μέλλον που ανοίγεται μπροστά σας». 

Βιβλίο και ελεύθερος χρόνος

Βιβλία και ελεύθερος χρόνος ήταν το προς εξέταση θέμα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Οι υποψήφιοι καλούνταν να αναδείξουν τη σχέση τους με την ανάγνωση βιβλίων και τον ρόλο της στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού τους χρόνου. Συνολικά περίπου 100.000 υποψήφιοι διεκδικούν μία από τις 77.970 θέσεις με την πλειονότητα να εξετάζεται με το αποκαλούμενο νέο σύστημα ενώ 7.752 υποψήφιοι δήλωσαν ότι επιθυμούν να εξετασθούν με το παλαιό σύστημα. Το «παλαιό» είναι το σύστημα με το οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια κατά το σχολικό έτος 2018-19. Με αυτό το σύστημα, οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται στα Λατινικά, ενώ σε όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού υπάρχουν μαθήματα βαρύτητας με αυξημένο συντελεστή στον υπολογισμό των μορίων.Το νέο σύστημα είναι η εφαρμογή για πρώτη φορά για το «σύστημα Γαβρόγλου», το οποίο προβλέπει την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας και την αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών με το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Δυσκολίες στην ανάπτυξη τόσο του λογοτεχνικού ερωτήματος όσο και των επιμέρους αναφορών στην ενότητα της ποίησης «βλέπει» η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας στα θέματα της Γλώσσας. Όπως επισημαίνει η ΟΕΦΕ «η θεματική ενότητα του «Βιβλίου» εντάσσεται στα διδακτέα θέματα των μικρότερων τάξεων του λυκείου, ενώ, ταυτόχρονα, συνδέεται και με την προτροπή της φιλαναγνωσίας σε όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Παρόλα αυτά, ο συνδυασμός των κειμένων και των ερωτημάτων με την ειδική ενότητα της ποίησης προκαλεί δυσκολίες στην ανάπτυξη τόσο του λογοτεχνικού ερωτήματος, όσο και των επιμέρους αναφορών σε αυτήν». Στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών 2020 οι υποψήφιοι των γενικών Λυκείων κλήθηκαν να διαχειριστούν κείμενα για το βιβλίο, τη γραφή και τον ελεύθερο χρόνο.

Συγκεκριμένα τα τρία κείμενα που τέθηκαν στους υποψηφίους είναι ένα απόσπασμα από κείμενο του συγγραφέα Θεόδωρου Γρηγοριάδη, όπως δημοσιεύτηκε στον Τύπο, ένα κείμενο του συγγραφέα μεταφραστή και εκδότη Κώστα Τσιρόπουλου από την Συλλογή Δοκιμίων «Η μόνωση ως συνομιλία» και ένα ποίημα του Τίτου Πατρίκιου από τη συλλογή σε «Σε βρίσκει η ποίηση « 2012. Οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα κλήθηκαν να χειριστούν ένα άρθρο του συγγραφέα Αλέξη Σταμάτη από το ΒΗΜΑ με θέμα την ανάγνωση.

«Όσον αφορά στις λεξιλογικές ασκήσεις, αυτές αντλούνται με σχετική ευκολία μέσα από τα κείμενα, αλλά χρειάζεται προσοχή από τους μαθητές τόσο στο ερώτημα “ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ” (Β1), επειδή απαιτούνται αναφορές και στα δύο κείμενα, όσο και στα ερωτήματα που αφορούν τη στίξη και τα σχήματα λόγου (Β2.α), καθώς είναι επιβεβλημένες ακριβείς αναφορές». Όσον αφορά την έκθεση η ΟΕΦΕ σημείωνει ότι το θέμα της «απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, διότι ο κάθε μαθητής/τρια είναι ανάγκη να υποστηρίξει με προσωπικά επιχειρήματα τη στάση του απέναντι στην ανάγνωση βιβλίων. Πρόκειται για ένα υψηλών απαιτήσεων θέμα, που απευθύνεται σε κατάλληλα προετοιμασμένους μαθητές». «Στην προσπάθειά μας να καλύψουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα προσεγγίσεων, αναφέρουμε και τις δύο συμπεριφορές γνωρίζοντας ότι οι μαθητές μπορούν να επιδείξουν είτε αρνητική στάση απέναντι στην ανάγνωση βιβλίων, είτε φιλαναγνωσία» καταλήγει η ΟΕΦΕ.

Πηγή: protothema.gr